lunes, 3 de noviembre de 2014

El pifie de Mariana Moyano: confunde Cablevisión Argentina con Cablevision Systems Corporation

Mariana Moyano, Licenciada en Ciencias de la Comunicación, periodista de la TV Pública, Radio Nacional y docente de la UBA, refrita en Página una nota que en parte había publicado el 29 de septiembre en Diario Registrado. En ella trata de mostrar los vínculos entre Paul Singer, con la empresa Interpublic, y el Grupo Clarín a través de Cablevisión. Según Moyano "así como suena, son Interpublic y Magna las empresas en las cuales Cablevisión y Elliott se vuelven socios, donde Clarín y Paul Singer poseen una zona común". Pero Cablevisión es Cablevisión Systems Corporation, con sede en New York (ver www.cablevision.com). A continuación la nota de PáginaI12 y el comunicado oficial de la conformación de Magna, en agosto de 2013:

El vínculo empresarial entre Paul Singer y Clarín
Por: Mariana Moyano*
Los comportamientos político-ideológicos caminan por un andarivel. Los cálculos matemáticos, por otro. Estas rutas –es cierto– suelen cruzarse. Los poderosos comparten intereses con mucha habitualidad. De todos modos, pensar las conductas sólo a través del mecanismo de causa/efecto es, al menos, excesivamente estructurado. Da mucho cuenta de cómo se teje la telaraña esa frase memorable acerca de que los dueños de todo, a veces, prefieren perder dinero antes que perder poder. Por lo tanto, si se quiere tener un diagnóstico preciso es obligatorio seguir, además de la ruta monetaria, la política. Y en el caso de los medios, la política editorial. Aclarado lo anterior –para que este texto no sea acusado de perspectiva cuadrada– es tiempo de ir al nudo. Clarín ha tenido en estos meses un –para decirlo con levedad– comportamiento benévolo para con Paul Singer en particular y con los fondos buitre en general. ¿Por qué? La respuesta política es harto conocida. Pero no es la única en este caso: tirando de Paul Singer llegamos a Clarín. No es una especulación, nos es un acto paranoide, no es una interpretación. Es un dato: hay una estructura empresarial que han bautizado con el nombre de Magna, en la cual Elliott Management (el fondo buitre que nos tiene a maltraer gracias a Thomas Griesa) y Cablevisión (la caja de funcionamiento y de donde saca su poder económico el grupo Clarín) tienen su vinculación empresarial.
Y como de hilos se trata, pues, a desanudar la madeja. Hace rato ya que Singer tiene intereses en medios de comunicación. Tuvo y vendió acciones en Time Warner –la dueña de TNT, CNN, HBO y Warner Bros.–, pero no se alejó de la rama, sino que se metió en otro gigante, de esos que colonizan con información y con entretenimiento: la Twenty-First Century Fox. Ya lleva ganado el cuatro por ciento por el precio de cada acción. Se ve que construyendo imaginarios no le ha ido nada mal.
Su participación en FOX asocia a Singer con el mayor accionista de esa cadena (News Corp), o sea, Rupert Murdoch, pero también con el JP Morgan Chase, ya que ese banco tiene acciones en la cadena. Murdoch y Singer son, se sabe, dos buenos aportantes a las arcas republicanas siempre encargadas de atender que Obama se mueva hacia la dirección que la derecha así lo ha decidido. Este es un claro ejemplo donde dinero, política e ideología caminan por la misma senda.
News Corp es, además, propietaria del Grupo Dow Jones, poseedor del diario The Wall Street Journal, una de las “biblias” (como le dice el catedrático español Ramón Reig) del neoliberalismo junto con el británico The Financial Times. Y aunque estos medios compitan en la primicia, entre bueyes no hay cornadas y es por eso que ambos comparten la propiedad de la mayor editorial del mundo: Penguin Random House, que hace poquito compró, salvo Santillana, todas las editoriales al grupo Prisa.
Este verano, Elliott Management invirtió mil millones de dólares para adquirir acciones de EMC Corporation, una de las seis empresas de almacenamiento de datos más importantes de los Estados Unidos, con una facturación de 23.200 millones de dólares y una filial en Argentina y con algunos importantes papelitos “casualmente” vueltos cenizas en el incendio de Iron Mountain.
EMC ha sido acusada en no pocas ocasiones de colaborar con la NSA, la agencia de espionaje de EE.UU., y tiene entre sus accionistas a BlackRock Institutional Trust Company, N.A., Goldman Sachs Group, Inc. y Bank of New York Mellon Corporation. O sea, los que nos cuentan las costillas y quienes tienen hoy los depósitos hechos por los argentinos para los bonistas.
Por estos días apareció una pieza más de este inmenso rompecabezas: a través del JP Morgan fue que el grupo Clarín transfirió tres millones de pesos a CG Domino SA en octubre de 2008, en momentos de una denuncia por manejo irregular del dinero de las AFJP. Hay una causa judicial por todo esto con pocas ganas de avanzar, parece. Lo novedoso es que CG Domino SA aparece también en el entramado presentado por la AFSCA en su denuncia pública de cómo el grupo pretendió presentar como legal una adecuación a la Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual que era, en realidad, falsa, ya que escondía sociedades entre empresas y entre socios.
Pero hay un dato más y que es donde más vemos la costura, donde la red de la araña muestra la hilacha: Singer compró el 6,7 por ciento (570 millones de dólares) de Interpublic, la nave nodriza de las enormes agencias de publicidad Mc Cann y FCB (Foote, Cone & Belding). Pero hete aquí que un dato de esta trama –que si no fuese red, sería novela– da de lleno en el corazón argentino: según Reuters, el valor de la empresa es de 8400 millones de dólares y sus inversiones superan los 25 mil millones de dólares y esa montaña de dinero está ahí porque fue utilizada para que Interpublic IPG creara IPG Mediabrands, una estructura para medir las inversiones en medios de varios clientes. La planificación global de las nuevas tecnologías se volvió urgencia para algunos megagrupos oligopólicos y en 2013 desde estas empresas crearon Magna, un consorcio que trabaja en conjunto para acelerar soluciones en la adquisición de la estructura digital de los medios audiovisuales. Los fundadores de toda esta red fueron A+E Networks, AOL, Clear Channel Media and Entertainment y Cablevisión.
Sí, así como suena, son Interpublic y Magna las empresas en las cuales Cablevisión y Elliott se vuelven socios, donde Clarín y Paul Singer poseen una zona común.
Me gusta esa frase de Rodolfo Walsh sobre que siempre hay que elegir la “sutil discriminación antes que el rechazo en bloque”, porque permite abrir y no trazar líneas que, a veces, se llevan puestas zonas grises que toda política posee por definición. Pero hay veces en que uno no puede dejarse engañar y lo que parece, es: si tiene cuatro patas, ladra y mueve la cola sin dudas es perro. Y cuando es negro, aletea y busca carroña, pues no puede esconderse. Es, desde este punto del Cono Sur a la hiperquinética Manhattan, guste o no, buitre.
*Licenciada en Ciencias de la Comunicación (UBA), periodista, docente.

IPG Mediabrands Forms Magna Consortium with A+E Networks, AOL, Cablevision, Clear Channel Media and Entertainment and Tribune
New York, NY, August 19, 2013 –Today, IPG Mediabrands announced another major step toward an automated future. Six months ago, Mediabrands put a stake in the ground to deliver at least 50% of their clients’ buys through automation by 2016. After months of critical conversations with the industry’s most important players, a consortium of like-minded companies has been formed. A+E Networks, AOL, Cablevision, Clear Channel Media and Entertainment and Tribuneshare in the determination to bring the industry forward in the service of both clients and their audiences, and will work together with Magna Global to establish an industry-leading end-to-end, integrated programmatic-buying business model to drive critical automation advances across all media transactions.
The Magna Global Consortium will work to substantially improve the media planning and buying process, leading the way to a scalable, omni-channel marketplace. Together, the Consortium will work to deliver:
Innovative ways to drive more precise targeting and greater performance through the use of data
Exploration of opportunities to modernize and streamline media negotiations through expanded use of data and technology- based buying platforms
Application of technological solutions to automate legacy buying systems and processes across traditional and digital media.
Through this alignment, IPG Mediabrands will have access to Consortium members’ select media and data through Magna Global. Available inventory will include Display, Video, Mobile, Digital Out-of-Home, Radio and TV, and will include assets not previously available through automated buying systems.
“We believe that data and technology are irrevocably changing the way inventory will be bought and sold – and that we have an opportunity to drive this change. The commitments we have made alongside our partners allow us to focus on consumers’ conversations themselves, rather than solely where their conversations take place. While we believe that the entire industry, traditional and digital included, can benefit through increased leverage of data and technology, it is really about making much greater impact for clients and brands,” said Matt Seiler, Global CEO, IPG Mediabrands.
“We estimate that about half of the annual media investments will be delivered via more automated channels by 2016. The good news is that our charter members were quick to sign on to develop a plan forward. Our goal is to ignite real change in the way media is transacted for the industry. I look forward to other industry leaders joining this consortium to help move the industry forward,” added Tim Spengler, Worldwide CEO, Magna Global.
For clients, this means greater precision and efficiency in reaching their target audiences with relevant content across all forms of media. “With the recently launched Mediabrands Publishing unit alongside the wider automation platform, we become even better at delivering the stories that matter most to the people to whom they matter,” added Seiler.
"We are proud to be part of IPG’s consortium and applaud their leadership in driving data innovation and automated media buying. We firmly believe that this approach will explode creativity in the marketplace and enable agencies, advertisers and publishers to focus on driving unprecedented client value and the most engaging user experiences," said Bob Lord, CEO of AOL Networks.
"Cablevision is committed to pursuing any opportunity that results in an improved television experience for consumers and advertisers. Our work with IPG Mediabrands and the Consortium will accelerate the pace of innovation in TV advertising by using technology to drive meaningful advancements for the entire industry,” said Tad Smith, Cablevision's president of Local Media.
"We are excited to be a charter member of Magna Consortium. Clear Channel Media and Entertainment's focus on innovation across our broadcast and digital platforms aligns perfectly with the mission of the consortium, "said Tim Castelli, President of National Sales, Marketing and Partnerships for Clear Channel Media and Entertainment. "Our current technology infrastructure will not only help automate the traditional media buying process, but will also allow partners like IPG to better leverage our national scale and local activation capabilities for their clients."

About IPG Mediabrands
We were founded by Interpublic Group (NYSE: IPG) in 2007 to manage all of its global media related assets. Today that means we manage and invest $36 billion in global media on the behalf of our clients, employ over 7,500 diverse and daring marketing communication specialists worldwide and operate our company businesses in more than 127 countries.
A proven entity in helping clients maximize business results through integrated, intelligence-driven marketing strategies, we are a global holding company that enhances offering and performance across its network of media agencies including UM, Initiative, BPN, Orion Holdings, ID Media and its roster of specialty service agencies including Magna Global, Mediabrands Audience Platform (Cadreon, Reprise Media, Ansible, Spring Creek Group), Mediabrands Publishing, the IPG Media Lab, Ensemble, and Identity.
For more information, please visit www.ipgmediabrands.com and follow us on Twitter @IPGMediabrands or Facebook.

About Magna Global
Magna Global is the strategic global media unit of Interpublic Group, driving forecasts, insights and negotiation strategy across all media channels. The Magna Global Intelligence Unit delivers the industry’s most accurate and authoritative forecast of media value. The Magna Global Investment Unit harnesses $36 billion of IPG Mediabrands global media billings. Follow us on Twitter for updates @MagnaGlobal.

About AOL
AOL Inc. (NYSE: AOL) is a brand company, committed to continuously innovating, growing, and investing in brands and experiences that inform, entertain, and connect the world. The home of a world-class collection of premium brands, AOL creates original content that engages audiences on a local and global scale. We help marketers connect with these audiences through effective and engaging digital advertising solutions.

About Cablevision
Cablevision Systems Corporation (NYSE: CVC) is one of the nation’s leading media and telecommunications companies, delivering its Optimum-branded television, Internet, and voice offerings throughout the New York area. Cablevision’s local media properties include News 12 Networks, MSG Varsity and Newsday Media Group. Additional information about Cablevision is available on the Web at www.cablevision.com.

About Clear Channel Media & Entertainment
With 243 million monthly listeners in the U.S., Clear Channel Media & Entertainment has the largest reach of any radio or television outlet in America. Clear Channel Media & Entertainment serves 150 markets through 840 owned radio stations, and the company’s radio stations and content can be heard on AM/FM, HD digital radio, satellite radio, on the Internet at iHeartRadio.com and on the company’s radio station websites, on the iHeartRadio mobile app, in enhanced auto dashes, on iPads and smartphones, and used via navigation systems. iHeartRadio, Clear Channel's digital radio platform, is the No. 1 all-in-one digital audio service with 210 million downloads; it reached 20 million registered users faster than any digital service in Internet history.
The company’s operations include radio broadcasting, online and mobile services and products, live concerts and events, syndication, music research services and independent media representation. Clear Channel Media and Entertainment is a division of CC Media Holdings, Inc. (OTCBB: CCMO), a leading global media and entertainment company. More information on the company can be found at clearchannel.com and clearchanneloutdoor.com.
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Contact:
Lauren Snyder
Chief Communications Officer
IPG Mediabrands
Lauren.snyder@mbww.com
Fuente: Ipgmediabrands

En Visión7 lo explicó con un gráfico:
Los finales de las notas en Diario Registrado y PáginaI12. Uno con cita de Tomás Eloy Martínez y el otro con frase de Rodolfo Walsh:

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